Fick ingen spruta!

Idag skulle jag vaccinera mig men jag fick inte. Jag skulle ta min sista stelkrampsspruta som jag ännu inte fått men man skulle tydligen vänta 20 år från den senaste inte 10 år som mamma trodde. Så jag och pappa knatade hela vägen från bollmoraberg till tyresöh'älsan i kylan bara för att få en broschyr om livmoderhalscanser ist. Aja kan ju vara bra att tänka på det oxå, men tyvärr är den ju inte rabbaterad om man är över 17 så den kostar 3*1500 vilket är 4500kr för ett vaccin som inte ens är säkert att det funkar. Men men om jag inte skulle vaccinera mig skulle jag ju självklart åka dit och aldrig förlåta mig själv för att jag snålade på pengarna.

Jaja, nog om detta! (Ja Emilie, det var en "tantkommentar" och det står jag för). Hur som helst så vad händer annars? 6 dagar kvar till dopparedagen, har ingen julkänsla alls längre men ska iaf vara ledig hela veckan som kommer förhoppningsvis. Ska på julbord med jobbet på måndag, tydligen till hasselbacken, vart nu det ligger, typ vid grönan tror jag, ska fråga älsklingen som jobbat där.

Lite smått panik, inte klar med alla julklapparna än, och inte ens börjat med rimmen! Aja lugn Anna det löser sig... kommer bara stå där den 23:e bland resten av stockholomarna och trängas för att hitta den sista klappen. Men men vad gör det om hundra år som mamma skulle säga! (Tantvarning igen :P)

Helgen då? I morn ska jag träffa kära systerdotter Elin, vet inte vad vi ska hitta på men ska hem till henne iaf. På lördag firar jag och jocke 1,5 år tillsammans! Söndag blir nog städ o pysseldag, kanske lite knäck om andan faller på :) Jocke ska ändå iväg och spela badminton så då kan jag passa på att vara lite huslig för en gångs skull :)

För överigt har smått panik över allt med skolan och csn o hela bunten! Tänk vad enkelt allt var när man gick på gymnasiet, för att inte tala om grundskolan! Jag vill inte bliva stur!
 
Just det, luggbilden:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback