Nu är älsklingen snart 25!

Hej hej!
I fredags fyllde Jocke 24 så nu är han ju snart 25, iaf engligt honom själv. Han säger alltid att han snart fyller ett år äldre fast han precis har fyllt år. Så han har redan varit nästan 24 i ett helt år men nu är han det på riktigt. Så helgen har varit ett stort firande av älsklingen :) I fredags morse, typ 04.10 väckte jag honom med presenter, ja jag skulle ju upp 04.30 så va tvungen att gå upp i tid. Sen hade vi party party på kvällen med förfest o utgång på marie laveau. Jocke va helt crazy, tror aldrig jag har sett honom danså så som han gjorde, han måste tagit nått :) ne då, han va bara glad.

Sen i lördags fick vi städa bort alla glasflaskorna o köpa bullar eftersom släkten kom o hälsade på redan två o hans päron stannade till typ halv nio o åt mat från woken brevid, tydligen tradition fast han bara bott här i tre år...well well det var trångt men trevligt med allihopa :)

Avslutningen på helgen var igår då jag bjöd älsklingen på middag o bio i stan :) Blev så sur, först skulle vi äta på vegstället hermans men de va för dyrt så då gick vi till Al forno på drottningatan ist där vi brukar käka ibland. Om jag inte beställer en vegetariana utan ost o oliver med banan o curry o extra kronärtskocka (ib´land) så brukar jag ta den vegetariska pastar'ätten som ska vara vegansk men igår var den tydligen inte det! Nu var det helt plötsligt ägg i pastan fast dom försäkrat mig om att det inte ska vara ägg i den rätten förut jag ätit där! Asså fett sur jag vart, tänk om jag hade varit allergisk då kanske jag hade fått ett anfall o stämt dom, tur för dom att jag "bara" är vegan! Iaf jag kände mig som en sån där kund som jag själv hatar att få på jobbet, sur o gnällig! Men jag frågade iaf om jag kunde få nått annat till såsen typ ris lr bulgur men de enda dom hade va potatis men hur bra passar potatis till pastasås=? Nej just det inte alls! Så jag frågade om jag kunde få billigare men det gick inte utan jag fick grönsakerna stekta tillsammans med kot potatis ist...orkade inte tjafsa så jag gick med på det. Men det var faktiskt helt okej..men de va sista gången jag gick dit iaf! Aja nu ska jag sluta o låta som en surkärring...men e bara så tröttt på att folk inte kan fatta vad en vegan är som inte äter ägg o mjölk!

Aja sen såg vi Patrik 1,5 iaf o den va jättebra! Rolig typ hela tiden o när den inte va det var den känslosam o tänkvärd! O torkel e ju så grym! T.o.m. Jocke tyckte den va jättebra fast den e svensk :)
Well well nu ska jag sluta skriva, jocke försöker få mig att titta på nån film som tydligen handlar om fryshuset fast amerikansk, inte lika bra som patrik!



Lite snygga poser från promenaden innan bion :P





Kommentarer
Postat av: em

Nu är du en riktigt tant haha som mig

Postat av: sötast

vilken fin kjol! passar jätte bra till stövlarna. har funderat på att se den på bio för jag vill se den... men ska nog vänta o ladda ner. kramaaar

2008-10-20 @ 21:10:38
URL: http://soffioffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback