Påsk!

Idag är det långfredag och jag är ledig på en röd dag för en gångsskull, ja förutom alla vanliga söndagar dårå... Sitter ensam hemma, Jocke har precis åkt iväg till blidö med familjen för att fira påsk. Själv ska jag snart hem till mammsen o pappsen för att fira :)

På långfredagen ska man ju egentligen sörja och inte vara glad alls men det struntar jag i för jag måste bara berätta att jag är nöjd med det mesta i mitt liv. Jag har ett hem, ett jobb, en famlij, flera vänner samt en underbar pojkvän som jag älskar! Vad finns det kvar som man behöver egentligen? Om man ska bli lite psykologisk och följa "Maslows behovstrappa" så har jag uppfyllt alla trappsteg utom självförverkligandet tror jag. Alla mina grundliga behov är tillfredsställda, jag känner trygghet och kärlek. Det som saknas är kanske ett körkort, en utbildning samt en större lägenhet, sen är mitt liv komplett! Så känns det nu iaf, men om man väl kommer dit är det säkert nått annat som fattas, man vill ju hela tiden ha något att sträva efter...well well fattade inte så mycket av det här stycket själv men hur som helst så mår jag iaf väldigt bra! Jag är lyckligt lottad!

Apropå utbildningar så undrade klara vad jag sökt för nått den här gången och det blev psykolog igen samt några dramakurser och en dramapedagogutbildning.

Detta var allt för mig idag!



Jag och älsklingen i långbroparken förra helgen :)


Jag försöker mig på 50-tals hollywood looken...går väl sådär :P


Jocke får däremot till en snyggare pose :)


Kommentarer
Postat av: päronen

Det känns bra att veta att du är nöjd med det mesta i livet. Hoppas du alltid kommer att tycka så.

KRAM

2009-04-11 @ 16:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback