Dan före dopparedan!

Idag är det dan före dopparedan och älsklingen sitter bakom mig och slår in mina julklappar så jag får inte vända mig om. Ikväll blir det den traditionella bingolotto uppersittarkvällen och jocke ska baka pepparkaks rymdskepp lr nått :P Sen ska vi dela ut julklapparna (enligt mig efter tolvslaget o enligt jocke redan innan på kvällen) eftersom vi knappt kommer att ses i morn.

Måste bara förstöra den fina julstämningen med att påpeka att den goda julskinkan som säkert miljontals svenskar just nu håller på att tillaga kommer från små griskultingar som blivit kastrerade utan bedövning. De snittar pungen på dem, drar ut testiklarna o skär av, sen låter man de bara vara så och läka av sig själv.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6334845.ab
Vilken tur att jag slutade med julskinkan för åtta år sedan och nu ska ställa mig och baka en helt vegansk tofupaj utan dåligt samvete!

God jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback