Fri som en fågel!....eller inte....

Jag har blivit fritidsforskare....eller hemmafru, fast inte fru...hemmaflickvän?....ne eller jag är iaf "mellan två jobb"....hur som helst ni fattar, jag är arbetslös! Ja, det vart inget mer med skolan och inte heller med jobbet så nu går jag runt och är fri som en fågel...fast en fågel utan pengar och framtid...men  ofta har en fågel pengar? Nej men ärligt talat så är jag VÄLDIGT förvirrad just nu, vet inte om jag vill plugga eller jobba, och absolut inte med VAD. Så nu funtar jag iaf på att bara hitta nått nytt jobb, helst i butik (typ ica/hm/vad som helst) och bara jobba tills jag verkligen kommit på vad det är jag vill göra. Kanske tillbaka till socionom? nej...kanske söka psykolog igen o hoppas på bättre chanser att bli antagen..? kanske ta en KY-utbildning? hm....listan kan bli låång när man ska räkna allt man kan tänkas göra, men den kan oxå bli kort: jag vill inte göra nått alls!

Well well, idag var jag på arbetsförmedlingen o registrrerade mig, fick lite papper o en tid för möte på månda, dom ska tydligen satsa extra på ungdomar, antar att det inte ser bra ut för sverige om vi har hög ungdomsarbetslöshet lr nått. sen var jagf på bellman o väntade ytterligare typ 40 min på min kära chef för att få mitt arbetsinyt o lite annat. kanske ska jobba lite grann nästa vecka, får se hur de blir. han ringde igår typ vi sju o undra om jag kunde hoppa in i morse o jag sa ja o sen ringde han 3 min senare o då skulle jag inte jobba, lite rörigt de där. Sen åkte jag iaf runt (lr ja jag gick faktiskt från hötorget till medis, stolt) o lämnade cv:n, men dom flesta behöver ju absolut inte personal i dess dåliga tider, men men försöka kan man ju alltid göra! Sen åkte jag hem till stackars Ronja som var sjuk för första gången på typ vet inte hur länge, hon har aldrig vart sjuk på dom typ 4,5 år jag kännt henne. Hon gjorde veganlunch o allt :P trevlans det.

Nu sitter jag här hemma i röran med jocke o robban, som vanligt. I morn blir de singstarkväll me tjejerna o maybe några boys oxå, iaf jocke o robert :P 

Puss o kram bli vegan då! 


Min fina cv-bild (ser ut som hej kom o hjälp mig!)

Kommentarer
Postat av: prussiluskan

Du e så fiiiin systra min:)

Tufft av dig att lämna in CV , YOU GO GIRL!!"

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback