Arg

Jag är arg för att jag glömt att anmäla att jag vill ha veganmat till en av de första skoldagarna. Jag är arg för att det är en litteraturlista på 50 böcker som jag måste köpa och läsa. Jag är arg för att jag är ensam vegan kvar. Jag är arg för att Cornelia, Sofi, Sandra, Andreas och till och med mamma! börjat äta kött igen. Jag är arg för att Elin inte är vegan lägre och för att Ronja börjat äta fisk och Klara ost med löpe i. Jag är arg för att studielånet och bidraget är för lite pengar för att klara sig på. Jag är arg på att mitt nagellack är utkletat. Jag är arg för att jag är hungrig hela tiden fast jag äter.
 
Men mest av allt är jag arg för att livet är så orättvist. Varför ska någon behöva genomgå detta som min syster och hennes man gör just nu? Vad är meningen med det? Om gud/gudarna (om denne/dessa nu finns) ska föreställa genomgoda och allsmäktiga så verkar dessa/denne ha tagit semester för tillfället. Det finns inget annat att skriva än att jag är så ledsen för deras skull och önskar att jag kunde göra något.

Jag tänker på dig storasyster!

Kommentarer
Postat av: sötast

hehe! ja du kan allt vara arg du.

Postat av: Syster din..

Du får vara arg min lilla syster....ilska kan leda till något gott, vi undrar också om den allsmäktige har tagit ut semester dagar, för han/hon/den/det lyser med sin frånvaro.

Kram för att du finns där och tänker på oss

2009-01-18 @ 13:15:09
URL: http://fruprussiluskans.blogg.se/
Postat av: Mackis

Nusse! Men jag är säker på att efter regn kommer solsken. Cheer up girl, your make up's running! Nej men seriöst, det måste finnas några ljuspunkter här och där, hur är nya plugget? kraaaam

2009-01-19 @ 23:07:55
URL: http://woodbog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback