Snart April!

Hej hej!

Det var ett tag sen jag skrev och under tiden har det nästan hunnit bli vår på riktigt! Det är inte många dagar kvar tills det är april och april har ju knopp i håret så då är det vår :P Fast det är fortfarande kallt fast det är sol, men ändå :)
Måste bara påpeka att jag skrev mitt förra inlägg den 8:e mars utan att ens nämna att det var internationella kvinnodagen, jag vet ju inte egentligen vad jag tycker om den men eftersom jag är feminist så måste jag ju säga grattis i efterskott till alla kvinnor! Och grattis varje dag också till oss!


Veckan som gått då, vad har hänt? Jo:


Måndag: Jobbade som vanligt mina svenssontider 9-17. Åkte hem till två spelnissar (hm, gissa vilka?), lagade mat och gick och la mig. Spännande dag...:P

Tisdag: Jobbade, träffade Jocke i stan efter jobbet, shoppade en tröja på gina, en bok åt jocke, tittade in i en inredningsaffär på malmskillnadsgatan o sen var det meningen att jag och jocke skulle gå ut och äta och sen ta en fika som alla andra par men så vart det inte. Nej jocke tyckte vi kunde åka hem och ta en pizza i fruängen ist och då tyckte jag att vi lika gärna kunde laga mat hemma eftersom jag ändå behövde en matlåda men det vart en kompromiss. Vi köpte varsin pizza och sen lagade jocke matlåda till mig :)

Onsdag: Jobbade. Träffade Elin efter jobbet, vi gick och kollade i lite affärer, bl a naturkompaniet eftersom Elin ville ha en fjällräven ryggsäck, vet ni vad såna kostar? 500 för en mellan stor o typ 800 för en lite större! Bara för en vanlig ryggsäck med ett märke på! Jag har aldrig förstått det där med märkessaker....nåväl....Vi vandrade i alla fall vidare till söder och Herman's (vartifrån dom förövrigt ringt och pratat in på min telefonsvarare att jag ska komma och provjobba men jag har inte svarat) för att äta. Jag hade en 2 för 1 rabattgrej så det vart ganska billigt och dessutom kunde jag äta allt eftersom det var "veganonsdag". Efter att ha smakat på det te som ingick i buffén bestämde vi oss för att gå vidare till string och ta varsin latte ist.

Torsdag: Ja, jobbade som vanligt, var lite trött så jag skrattade åt det mesta den här dan...:) Sen mötte jag Lisa för att ta ölen/cidern som vi pratat om i typ ett halvår men som aldrig blivit av eftersom nån av oss inte har kunnat. Vi hamnade på soft som var ganska dött vid den tiden men det var trevligt ändå att prata gamla jobbminnen :P

Fredag: Sofi och Cornelia kom förbi på jobbet och åt lunch och skvallrade lite, men bara en kort stund eftersom jag skulle jobba sen, men det var trevlans. Efter jobbet gjorde Jocke och jag ett nytt försök med att äta ute, så vi hade bokat ett bord på våran kolgrill i fruängen som vi pratat länge om att vi skulle äta på. Förutom att jag först fick tzatsiki på tallriken som jag fick byta ut mot vegansk brunsås så var det jättegott, fick veganska grillspett. Det var inte så dyrt heller :) Sen gick vi hem och jag tvingade Jocke att titta på "Sex and the city" haha, eftersom det här var min julklappspresent så fick jag välja film, hehe.

Lördag: Vaknade runt 11, började med att göra brunch eftersom klockan var ganska mycket och jag behövde äta bönor eftersom jag inte fått i mig så mycket protein de senaste dagarna. Sen åkte vi till Ikea och shoppade lite. Köpte några vägghyllor till dvd/cd fodral, lite stenar och sand att lägga ljus på, två diskborstar, en förlängningssladd, en vattenspruta och massa skruvar och krokar. När vi kom hem lagade vi god middag och kollade på premiären av robinson som var helt okej enligt mig.

Söndag: Nu är klockan lite över 8 och jag sitter uppe själv och försöker knåpa ihop något på bloggen. Jag vaknade av mig själv typ halv och kunde inte somna om så nu väntar jag bara på tvätttiden som börjar kl 11. När jag är klar med den ska jag träffa Ronja i stan och kanske Cornelia eftersom jag ska få min födelsedagspresent också, ett besök på centralbadet :)

Sist ville jag bara ägna en tanke åt min storasyster som har det svårt nu, jag tänker på dig! Många kramar från lillasyster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback