Vad ska jag göra?

Har ni tänkt på att man faktiskt sover bort ca en tredjedel av sitt liv? Det hade inte jag tänkt på förrän idag. Jag såg en reklam där man kunde vinna nått  om man svarade på frågan: "Hur stor del av sitt liv tillbringar en människa med att sova?". Eftersom man sover ca 8h per natt så blir det ju ca en tredjedel. Jag har alltså sovit bort 7 år vilket innebär att jag bara varit vaken i 14 år. Så jag har bara upplevt 14 år även om min kropp är 21. Det är ganska läskigt när man tänker på det. Om man dör när man är 90 år har man alltså sovit bort 30 år! Förstår ni, det är ju en evighet! Då börjar man ju fundera på om man kanske ska ta och snabba sig lite med val av yrke och utbildning, jag menar eftersom jag redan förlorat 7 år så kan det ju vara dags att komma på vad man vill göra...

Satt och googlade och sökte på lite olika utbildningar men känner verkligen inte för någonting förutom teaterutbildningar, men det är ju hur svårt som helst att komma in på. Det enda som skulle kunna funka är en ettårig folkhögskoleutbildning i Wik, men hur kul är det att flytta till uppsala eller pendla 3 tim varje dag? Nej nu känns det verkligen som att jag kommer fastna på bellman i resten av mitt liv om jag inte gör nått...

Aja, vad har hänt annars? Jobbat 9-17 från tis-fre den här veckan. Var ute en kort sväng i fredags med tjejjerna och igår var jag hos pappsen som fyllde år, grattis i efterskott! Idag är jag bara hemma och tar det lugnt, Jocke är och spelar fotboll och kommer inte hem förrrän runt halv sex tror jag.

Till dig mamma, förstod inte riktigt din kommentar med bakningen? Du menar väl min latte eller? hehe, jaja kram på alla jag känner! (speciellt på storasyster som har det svårt just nu)


Så förvirrad är jag just nu!

Kommentarer
Postat av: Mackis

Du är inte ensam korven, säger som Pippi: Vad ska jag göra nu, vad ska jag göra nu? VAD ska jag göra nu, vad gör jag nu????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback