Min helg :)

Har haft en jättebra helg, men inte så mycket vila så är ganska trött idag måndag :P Men men i fredags kom Jocke och hämtade mig efter jobbet vid halv tre, jobbade morgon för en gångs skull. Jätteskönt att jobba tidigt faktiskt, lr faktiskt o faktiskt, jag gillar ju att sluta tidigt o har inga problem med att gå upp tidigt. Men snart ska jag antagligen börja tidigt igen, men bara varannan vecka....inte lika kul med de resterande kvällsveckorna och framförallt inte kul med helgerna!

Men men hur som helst, känns som jag tappade tråden nu, men det jag skulle säga var att Jocke hämtade mig, vi gick runt i stan och letade present åt jockes mamma som fyllt 50 plus mat till grillningen samma kväll. För det vart trots allt lite folk som kom även om jag ett tag trodde att vi bara skulle bli tre. Sofi, Roy, Cornelia, Viktor, Jocke, Ronja och jag slog oss ned utanför vårat hus vid lekparken och satte igång tre små engångare och körde! Det var toktrevligt men lite kallt att även äta ute men helt okej. Det värsta var att jag kokat ris till typ 10 pers men ingen annan än jag åt utav det! Tack för den liksom, trodde alla skulle äta men folk tog med sig pot
atissallad och dinkelbröd! Dinkelbröd, hallå? Jag lovar att jag inte hade bjudit Anna Skipper men ändå lyckades nyttigheterna leta sig fram till våran lilla, i övrigt onyttiga, grillfest i fruängen. Den skyldige var natruligtvis Ronja som precis kom från gymmet p en fredagskväll...men men tur att hon iaf är nyttig på nått sätt nu när hon både börjat äta fisk och röka nästan på heltid :P Förlåt Ronja nu ska vi inte vara sånna men du vet vad jag tycker!

Hur som helst så förflyttade vi oss in till vår lilla lya när vindarna började isa för mycket och kollade lite hockey mot tjejjernas vilja för att sedan gå över till singstarsjungande utan killarna, haha...hämden är ljuv!

Det vart ingen utgån i fredags eftersom Jocke skulle upp vid åtta och åka iväg för att hjälpa till med 50-års partyt som gick av stapeln lite senare på kvällen. Själv fick jag vila lite längre och kom dit runt två för att hjälpa till med sminkning och dylikt, både på Jockes moster och mormor :) Klockan fyra kom Cornelia, nästan direkt ifrån sitt förra jobb, för att hjälpa till med diskplockning o.s.v. på festen. Sen började middagen och jag och jocke tillsammans med de andra "ungdomarna" var bordsvärdar, lite läskigt i början men sen var det ganska kul faktiskt att ha lite ansvar och se till att alla fick va de ville ha att dricka o.s.v. Efter middagen började det riktiga partyt med tokmycket dans och ett liveband, hade jättekul hela kvällen!

Vaknade på söndagen lite mörbultad och trött men gick ändå upp för att börja med tvättstugan som Jocke sedan fick ta över eftersom jag skulle på Elins vernisage. Också det väldigt trevligt, med lite ficka efteråt. Elin hade gjort en jättefin tavla, det kommer bli nått stort av henne :) Om inte på heltid så iaf på deltid :)

Well well det var det, nu ska jag nog sussa snart så jag är hyfsat pigg i morn vid halv åtta när jag går upp!

Natti natti!




Hänger knäveck som på gamla goda 90-talet :P


Moster Madonna, Morfar Mark Knoffler, Pappa Ozzy, Mamma Amy Winehouse
och Flickvännen Duffy


Elins tavla som både var mysig och mystisk



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback