Vart tog ni vägen?? ....om ni nånsin har funnits...

Vart har ni tagit vägen? Har ni nånsin ens funnits? Jo de klart ni har....men på riktigt?
Jag pratar om mina vänner...känns som att jag har tappat kontakten med de flesta, vi träffas bara ibland och ofta bara på helgerna. Men kanske vill jag ha det så? Kanske vill jag inte ha några vänner alls? Jo alla vill nog ha vänner men ska man ha en vän så ska det vara en riktig vän och ingen ytlig bekant...

Jag vet inte om det är jag som har svårt att få vänner eller om det är dom som har svårt att få mig. Kanske är det en kombination. För nästan genom hela mitt liv har jag träffat många personer som försökt bli vän med mig men efter att jag flera gånger tackat nej till den där fikan, ölen, shoppingturen eller vad det nu handlade om, så har dom tröttnat. Kanske är jag en enstöring, en ensamvarg som helst håller mig hemma framför tv:n och hellre lägger mig och läser en bok än att ta en fika på stan.

Men Cornelia ringde faktiskt nyss och frågade hur jag haft det på landet. Hon frågade också om jag inte tyckte att det var långtråkigt där eftersom det inte finns så mycket att göra. Då svarade jag att jag tycker om att inte ha så mycket att göra...Är jag en tråkig människa då? En människa som tycker om att ha tråkigt? 

Jag vet inte, jag vet inte hur det är eller hur det har blivit men jag åker helst hem själv efter jobbet och sätter mig i soffan tillsammans med min älskling, Kanske har mina vänner blivit utbytt mot honom? Så ska det ju inte vara men jag tycker ibland att det räcker med sällskap att bo ihop med någon som man träffar i princip hela tiden. Jag orkar inte ens träffa min familj ibland känns det som, är liksom nöjd med att ha träffat över flera hundra människor på jobbet. 

Jag vill ha en vän som jag kan sitta med utan att behöva säga ett ord och det blir inte pinsamt, en vän som jag verkligen kan berätta ALLT för, en vän som jag kan vara helt mig själv med. Kanske har jag det, men det känns inte riktigt så, det känns som att vi har varit på väg åt det hållet jättelänge men aldrig riktigt nått målet...

Nu vart det här ett ganska grått och tråkigt inlägg men det är så jag känner just nu...aja kanske ska träffa tjejjerna efter jobbet i morn iaf, var ju ett tag sen så det låter ganska trevligt hur som helst!

  

Kommentarer
Postat av: Klara

Vart är vännerna? Ja en av dom befinner sig iaf några hundra mil söderut men kommer hem den 14 juli! Då måste vi ses å fika, prata, festa, shoppa...sjunga singstar som somliga har sagt att du rockar på och kolla på Sex Små Sommarflickor =P Ha så bra i ensamheten, KRAAAAMAR från Mackis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback