Lilla pappa

Idag var jag i skolan som vanligt från 10-12 sen bestämde sig jag och Johanna för att repa våran scen lite efteråt. Det tog ett tag att hitta en lokal o lite tid för själva repandet. Mellan lektionen o repningen kolade jag min mobil, ett sms från jocke som ville att jag skulle ringa när jag slutar, jag tänkte att jag väntar tills jag är klar. Men repetionen drog ut på tiden o vi va inte klara förrän runt 15 o jag kände på nått sätt på mig att folk kanske sökte mig men jag kollade ändå inte mobilen förrän jag va klar med repet. Då hade jocke ringt typ 5 gånger o messat o mamma hade ringt två. Jag började förstås med jocke som ringt mest o han ville inget spec men sen ringde jag mamma som började med att säga att pappa hade fått hjärtflimmer och åkt in på akuten, visste inte vad jag skulle säga men mamma sa snabbt att det inte va nån fara men att hon hade ringt runt till alla o att ingen hade svarat o då förstod jag att jag borde ha kollat mobilen iaf under lektionen, senare fick jag reda på att hon inte ringt förrän de mesta va okej. Men pappa ligger fortfarande på sjukhus o han har fått diabetes, hälsade på honom i kväll o kändes så jobbigt att han som e så orolig ska behöva sova ensam o med saltvatten droppande i ådrorna. Men jag o Jocke ska hälsa på honm i morn oxå o kolla hur det är, han ska ju göra fler prover så det kan ju va nått allvarligare med klevern o grejer. Man vet aldrig, men jag hoppas han kommer klara sig utan sprutor nu o bara kan äta nyttigt o sådär. Känns som jag har svamlat massor nu men vill bara att allt ska ordna sig för dig pappa, men jag tycker ändå det var bra att du till slut gick till läkaren, du har ju blivit så smal det senaste året o så...


Många kramar från dotter din!

Kommentarer
Postat av: em

Gumman!!! Hoppas att din papi bilr bättre, vad hemskt det måste varit att få de samtalet...

löv ya

Postat av: em

Gumman!!! Hoppas att din papi bilr bättre, vad hemskt det måste varit att få de samtalet...

löv ya

2009-11-12 @ 18:42:05
URL: http://fabem.blogg.se/
Postat av: sötast

vad fint skrivet! hoppas det går bra nu med dibatesen.



vet en som fick diabetes i äldre ålder och han mår hundra gånger bättre nu utan allt socker och skit än vad han gjorde innan.

2009-11-13 @ 10:44:22
URL: http://soffioffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback