Lite mer testosteron tack!

Inte för att jag egentligen bryr mig om könet på en människa men ibland skulle man vilja vara man. Framförallt skulle man ju slippa denna "något" jobbiga period som inträffar en gång i månaden sisådär, vilken innebär allt från värk till humörssvängningar. Sedan skulle man ju få ganska så många nya fördelar om inte i hela samhället så i alla fall jobbmässigt och framförallt lönemässigt. Men om man bortser från dessa "självklarheter" så tycker jag det verkar mycket enklare för män att umgås med andra människor, framförallt med andra män. Jag hatar att dela upp människosläktet såhär och påstå att det är en biologisk skillnad på män och kvinnor men just nu känns det så. Det kan ju också vara en socialt inrotat skillnad och mer handla om normer vilket jag egentligen vill tro. Men om vi utgår från att män och kvinnor, för det mesta, beter sig olika i sina kompiskretsar, antingen beroende på kön eller på normer, så skulle jag just nu vilja vara man. Eller kanske i alla fall ha fler killkompisar, eller överhuvudtaget ha killkompisar, har typ en halv just nu.

Det känns så lätt för män att umgås med andra män, dom behöver inte gå in på djupare känslor och problem i tillvaron. Dom pratar inte om utseendet och den nyaste mascaran, nej dom kan helt enkelt sitta en hel kväll och bara spela tv-spel eller kolla på tv o det kan gå flera minuter innan nån säger nånting, tro mig jag vet. Fast jag kan ju inte svara för vad dom pratar om när inte jag är med, då kanske dom diskuterar allt från mode till The Hills Laurens nya pojkvän, något som dom aldrig skulle erkänna för en tjej.

Hur som helst så känns det ibland så komplicerat att bara "vara" med tjejer och vara "tjejjig". Jag är inte sån, bara ibland, jag kollar ju på The Hills och är ganska intresserad av shopping men jag kan lika gärna bara sitta tyst eller prata om så kallade "manliga" saker. 

Vad jag egentligen ville komma fram till vet jag inte egentligen så det är väl lika bra att jag droppar ämnet och försöker göra lite nytta och plugga ist! 

Kommentarer
Postat av: sötast

du är rolig du!! en man? en kvinna? vad är skillnaden liksom. du är som du är helt enkelt.

var bara dig själv i alla situationer så löser sig allt. kiiiiiiiiiiss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback