SKHLM för sista gången...

Nu är vi hemma igen och den här gången gick de väl lite bättre med shoppandet iaf :) Vi kom dit typ tio minuter tidigare än förra gången eftersom Zofie hann med en buss tidigare. Sen gick vi igenom våran favvoritaffär där jag köpte billiga tvålar förut, men mest är den kul att bokstavligt talat bara gå igenom eftersom den är så sunkig. Men men hittade lite småsaker som lösögonfransar och en ny halsduk t ex. Alltså inte på den utan på hm. Sen hittade vi ett ställe med massa restauranger, typ som kungshallen, som vi missat båda gångerna förut eftersom vi stannade vid stället i ena hörnan för att de va för dyrt. Lyckades komma in gratis på toan eftersom ingen orkar sitta o vakta kl 6 på kvällen i en nästan tom galleria. Men men sen när Zofie skulle prova en klänning på Bikbok vart vi genast inpopulära. Zofie hann knappt dra för skynket för provrummet förrän butiksbiträdet vänligt men bestämt påpekar att hon snart stänger. Efter att jag precis hjälpt Zofie att dra upp blixtlåset så säger hon i en ännu lite mer bestämd och stressad tin "Nu börjar jag stänga" och drar sakta men säkert ner gallret. Så det var bara att sticka där ifrån så att vi inte skulle bli instängda. Sen kollade vi bussarna men insåg att den inte skulle komma förrän om typ 20 min så vi terroriserade även en tjej som sålde glass och åt lite. Jag var lite kissnödig som vanligt o kände lite på någon dörr som såg ut att kunna vara en toa på glasserian men han knappt dra i handtaget förrän det kom en kille från ingenstans och sa typ "Vad vill du?" så nej vi verkar inte vara så välkommna där! Som tur var så kom 704:an ist för 173:an så vi kom hem ganska snabbt iaf och nästa gång blir det nog liljeholmen, nu är vi klara med Skärholmen!

(kanske lägger upp bilder sen)

Kommentarer
Postat av: purre

det verkar vara kul i skärholmen, ha ha!

2010-02-20 @ 13:46:25
Postat av: Anonym

Ja, absolut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback