Är livet en berg och dalbana eller är jag manodepressiv?

Ibland undrar jag hur det är ställt med mitt psyke. Vissa dagar känner jag bara att det mesta är meningslöst eller bara jobbigt. Oftast inträffar ju dessa dagar en speciell period i månaden men ibland kan de inträffa vid andra tillfällen. De senaste dagarna har allt kännts så bra. Jag har min underbara pojkvän, jag kanske har ett nytt jobb på g och jag har mitt gamla jobb där folk faktiskt har respekt för mig eftersom jag både är äldst och har jobbat längst. Jag har även kännt att jag fått lite bättre kontakt med alla mina vänner igen, kändes ett tag som om jag inte riktigt orkade vara social och trevlig men nu känns det som att det har ändrats. Fram tills idag, lr ja i alla fall just nu. Kanske beror det på att jag just nu sitter alldeles ensam hemma och saknar jocke lr så har jag bara lätt för att se allt i svart. Jag vet inte ens varför jag känner mig lite nere. Känner väl att saker och ting krockar, att jag inte har så mycket pengar, att jag kanske inte alls har så bra kontakt med mina vänner nu, fast jag nyss fikade med dom inne i stan. Dessutom fick vi helgpersonalare ett surt brev från vardagspersonalen bara för att vi har två slöhögar som springer ut och röker varje kvart och inte gör sitt jobb...

Men men dags att ta nya tag och tänka positivt. Jag bara funderar på om man kanske verkligen har olika anlag för att tänka i olika banor. Endel människor har lättare att hamna i negativa tankespår medan andra har lättare att tänka positivt. Men jag tror att man kan ändra sig, om man bara vill. Så nu ska jag gå och laga en jättegod middag och sen ska jag bara sitta och mysa framför tv:n och tänka att livet är toppen!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi alla har såna dagar, men gör som jag och skyll på vädret, man mår alltid mer piss på vintern! Kram på dig

2010-01-21 @ 21:09:58
Postat av: sötast

alla har sina dagar. men man måste få känna sig lite nere ibland. bästa botet på det är godis framför tv:n :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback