Fullmåne

Är bara tvungen att tjata lite mer om mina dokumentärer. Såg precis en som var så intressant att jag var tvungen att trycka på upptaget när mamma ringde. Den handlade om fullmånens inverkan på oss människor, framförallt på vårt psyke och humör. Reportern jämförde forskning med gamla myter och kom till slut fram till att det kan vara så att man förr i tiden, innan glödlampan uppfanns, kan ha uppfattat fullmånens ljus som så ovanligt starkt jämfört med de annars så mörka nätterna att folk höll sig vakna, fick epilepsi eller psykoser av sömnbristen och började därför göra konstiga saker som sedan gav upphov till myterna om mångalningar och varulvar. Jag för min del gillar ju det som är lite mer ockult och mystiskt så jag skulle kanske helst vilja blunda för den här förklaringen även om den låter ganska rimlig. Jaja nog om detta, var bara tvungen att berätta om ännu en íntressant dokumentär, framförallt eftersom Robban nyligen berättat att både han och hans mamma påstår sig sova sämre när det är fullmåne, nått måste det ju ligga i det förutom ljuset!

Well well, idag var jag i skolan och hade genrep även om jag och Johanna ska repa hos mig i morn oxå. Vi ska bättra på artikulationen hur orealistiskt det än låter, finslipa lite och sen är det klart! Sen gäller det bara att inte få blackout på onsdag, nu när jag ska ha lite publik oxå.

Annars så va helgen som sådan att jag o delar av gänget plus några till va på krogen, Zofie sov över och sen tog jag de lungan på lörda. Jobb igår och nu är det måndag :)

Måste bara avsluta med att sända en tanke både till dig syster och dig svägerska,
kramar på er om ni läser det här!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback