Bränn boll en!

Heej!

Igår var det meningen att jag och Zofie skulle ha dragit ihop ett gansaka stort gäng med folk för att först grilla i rålambshovsparken (lr hur det nu stavas, orkar inte googla det igen) och sedan spela brännboll....men allt blir inte alltid som man tänkt sig, speciellt inte när det gäller mig och Zofie!

Hur som helst det började med att Zofie och Jocke fick för sig att de inte ville grilla längre utan istället käka på nått hamburgerställe (tråkmånsar!) sen så blev stämmningen ju inte bättre av att det var mulet ute och då och då regnade lite så folk började så smått ändra sig och tacka nej till vårat lilla evenemang. Men efter många övertalningsförsök av Jocke och Zofie att få mig att vilja byta destination till Fruängen ist för parken i stan så fick jag till sist min vilja igenom och vi åkte in för att möta upp Cornelia som redan var där. Men även om jag inte erkände det från början så började även jag tvivla på vårat val av plats att vara på redan när vi kom till parken, det tokblåste nämligen och regnade lite då och då men droppen var när det började ramla ner grenar på oss från träden! Det verkade definitivt som att jag och Zofie hade något otalt med vädergudarna :P Meen Jocke och Zofie käkade sina hamburgare och jag och Corni fick faktiskt igång våran grill trots vädret och käkade lite snabbt.
Men när Ronja anlände någon halvtimme senare åkte vi direkt hem till fruis för att fortsätta kvällen där (här).

Klara kom också ganska tidigt så det blev singstar och trots att jag lyckades klanata bort mig och förlora varje match så hade jag som tur var duktiga Cornelia som gjorde att vårt lag vann! Woho! Sen tittade Emilies Erik förbi för lite brännboll på en av våra fotbollsplaner här i fruängen och då gick det bättre för mig, mitt och Zofies lag vann varje gång! Tokkul var det! Tror inte jag spelat brännboll sen högstadiet :P

Iaf, det blev lite kallt och Klara traskade hemmåt för att träffa sin loverboy :P Och då traskade vi hem till lägenheten för lite fotboll och våghals för att senare på kvällen välkommna både Emilie och Zofies Omar med kompisar och det blev ännu några brännbollsmatcher, denna gång i mörkret i våran park här utanför. En boll försvann och det började tokregna efter ett tag men kul var det iaf!

Summan av kardemumman var en lyckad kväll tycker jag men till nästa gång blir det nog en spontangrillning precis som Cornelia sa, att man bestämmer det samma dag som man ser att det är sol och fint väder!

Well well idag ska jag leka med Elin lite, hon kommer över snart och så kanske det blir bio i heron :)

Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback