Lite stress sådär...

Igår var en hektisk dag. Den började med att jag sov över på jobbet för första gången. Och jag fick ju inte sova särskillt mycket. Det är ju sovande jour vilket betyder att jag kan få gå upp när som helst. Sen fick jag jobba över typ 2 timmar för att sedan röra mig vidre mot råcksta där jag skulle träffa syrran och gå med henne till sjukhuset i bromma och hälsa på morfar som ligger där. Självklart missar jag första bussen och när jag äntligen kommer på en buss lyckas den gå sönder så jag får hoppa av och vänta på ännu en buss. Då ringer charlotte och undrar var jag är eftersom hon redan sitter och väntar på mig men det tar typ en kvart till för mig att komma fram till vällingby och då har hon redan hunnit gå dit. Så då tar vi en buss därfrån som tydligen bara går åt ett hål vilket gör att det tar ännu längre tid men till slut kommer vi fram till morfar iaf. Han såg ju väldigt ynklig och sjuk ut stackarn men jag tyckte ändå inte att det var så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Men jag antar att mamma förvarnat mig så mycket att jag hade förväntat mig något ännu värre. Men men sen hälsade vi på ännu en släkting som råkade bo i området och min tidsplan vart ännu mer försenad. Kom iaf på t-banan hem, gick av vid hötorget och tittade förbi andra jobbet där jag lyckats glömma min post i söndags. Skvallrade lite med kollegorna, gick vidare och handlade på hemköp, förbi systemet i fruängen och hann precis hem en timme innan Zofie skulle dyka upp o äta middag med mig. Som tur var hade älsklingen städat allt förutom disken som jag fick ta. Duschade snabbt började laga mat och hann precis tills det plingade på dörren. Sminkade mig efter maten o sen en timme senare kom resten av folket o så sjöng vi hela natten lååång (lr ja fram till tio då vi började kolla på nostalgifilmen och lite klipp från berlin). Somnade sött runt tolv och nu håller jag på att tvätta och förbereda nästa dramalektion. Ska möta älsklingen i liljeholmen sen och fika lite o sen blir det myskväll! puss o kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback