chilla!

hej hej bloggen!

idag är en såndär dag då man bara vill vara hemma och chilla. har nog inte haft en sådan dag på över en månad, kommer nämligen inte ihåg att jag struntat i att ta på mig linserna och gått runt med glasögon på väldigt väldigt länge. visst har jag varit ledig men har alltid gjort nått o åker ju inte gärna utanför fruängen med mina glasögon på, hehe och idag vill jag som sagt helst inte ens gå utanför dörren. på sin höjd kommer jag att traska till sopåtervinningen och konsum för att panta men helst skulle jag vilja slippa det oxå. igår var jag helt knäpp i huvudet efter att ha jobbat massor o gjort massor o ja jag vet inte vad som hände men det kändes som att luften bara gick ur mig och jag ville bara sova. känner mig fortfarande lite konstig men är ändå mycket piggare idag såklart :)

apropå ingenting så har jag tänkt litegran nu igen när jag åkt tunnelbana :) jag har tänkt på det här med karma. de goda gärningarna. karma som ger människan en god dharma (själ). tror jag på karma? ska man tro på karma? jag tror att jag gör det ibland. jag vill göra bra saker och jag vill tänka på andra men samtidigt så vet jag inte om jag gör det just för att få bra karma om det nu finns något som heter det. i så fall gör jag ju inte de goda gärningarna för någon annans skull utan för att jag vill ha bättre karma som gör att jag känner mig bra och får ett bättre nästa liv om man får ett nytt liv. men även om man gör bra saker för andra även om det är för min egen skull så måste man ju göra det, det är ju ingen som mår sämre av det, eller? i går morse tillexempel så gick jag på fruängentåget kl 6 på en söndagmorgon o då satt det en stackars kille och sov, förmodligen rätt så packad eftersom han inte märkte att det var slutstation. först gick jag bara förbi honom, men sen tänkte jag att stackarn kanske var på väg hem och jag borde kanske väcka honom trots att jag var själv i vagnen med honom o han skulle kunna rusa upp o bli arg om jag försökte (man ska inte väcka en björn som sover, :P) men men gick iaf tillbaka till hans "4:a" och sa lite försiktigt "ursäkta, det här är slutstation om du ska gå av" efter att han rört lite på huvudet avslutade jag med ett lite tafatt "hallå?" sen gav jag upp. visst var det väl bra att jag sa till honom men efteråt fick jag dåligt samvete för att jag inte petade lite på honom o skakade lite på honom så att han skulle förstå på riktigt men jag antaratt jag tänkte att han kunde va smutsig o aggessiv, så töntig är jag! men sen kom det lite mer människor o inte en kotte brydde sig så jag gjorde iaf nått. men frågan är om jag gjorde det för hans skull eller för mitt dåliga samvetes skull? folk har ju väckt mig på bussen förut när jag har sovit och det är jag enormt tacksam för. det här var väl inte värsta grejen men bara en liten tankeställare lr nått. dom flesta svenskar vill ju helst sitta i sin egen tunnelbana "4:a" helst egna vagn och bara blunda och låtsas som ingenting men sån vill jag inte vara även om jag ofta är sån!

ja ja bla bla nu har jag försökt vara filosofisk igen lr nått men hur som helst så sitter jag hemma själv och gör ingenting, så skönt! här kommer lite bilder från i torsdags:


Kommentarer
Postat av: Zofie

HAHA du är så filosofisk du Anna, det är tanken som räknas :D Ska vi göra en my name is earl lista? :D

2010-05-03 @ 23:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback