Ångest...

Har sån där ångest som jag alltid har när jag ska redovisa nånting eller visa upp nånting. I morn ska jag o min grupp hålla in en lektion med klassen utifrån ett kapitel ur en bok. Alla grupper har fått varsitt kapitel och två grupper har redan hållt lektioner. De var kanonbra och vi kommer vara kanondåliga. De var kreativa och kom på nya övningar som inte stod i boken. Vi kommer att vara fantasilösa och följa boken slaviskt. De andra grupperna fick massor av beröm. Vi kommer att bli dissade. MEN vi skyller dels på att vi alla aldrig har träffats samtidigt eftersom någon alltid varit sjuk (hoppas alla kommer i morn även om de är sjuka), dels att vi fick det svåraste kapitlet och dels (skyller jag själv) på att jag är omotiverad eftersom jag inte vet om jag kommer fortsätta med detta efter hösten.

Det värsta är nästan att jag är ledig så mycket och skulle kunna göra tusen vettiga saker men eftersom jag känner att jag borde plugga så sitter jag bara hemma för att göra det trots att jag knappt gör det. Orkar inte...nu har vi fått massa nya uppgifter också till slutet av terminen och jag känner hur stressen knackar på dörren...men jag ska verkligen försöka att bara anstränga mig för ett E. Betyget spelar ju ingen roll men jag vill gärna ha godkänt om jag nu ska gå kvar, annars har jag ju bara slösat studielån på att stressa och lata mig samtidigt...

Nej nu ska jag försöka förtränga morgondagen fram tills den inträffar, det räcker med att jag förmodligen kommer att stöta på den i natt i mina drömmar i form av att jag drömmer att jag gör bort mig eller blir jagad eller nått liknande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback