23-års kalaset...

Hej du där!

Här sitter jag, hemma själv, ganska nyss hemkommen från skolan. Inte VFU-skolan utan lärarhögskolan, eller ja konradsberg. Så skönt att vara tillbaka, VFU:n var inte rolig den här gången! Kände mig typ bara ivägen och överflödig. Sen vet jag ju inte heller om jag ens passar för detta yrke. Jag känner det ännu mer när jag är ute på vfu:n. Jag frågade min lärare idag om hon visste något om våran framtida karriär men hon verkade inte heller veta, ingen vet! Vem ska man fråga?

Aja i lördags firade jag och Corni våra 23-årsdagar iaf. Det började inte så bra med återbud från flera personer och en trött cornelia som kom från jobbet och var tokhungrig. Men efter två pizzor i magen började vi pyssla med våra snittar och runt halv sex rullade de flesta in. Vi fick massa fina "köksgrejor" i present, jag gröna o cornelia rosa saker :) Sen spelade vi mitt nya sångspel där man ska gissa låttexter och som vanligt i vårt gäng så uppstår heta känslor men det blev inget bråk den här gången iaf :)

När vi fördrinkat klart här så åkte vi in till king tan som ju inte var lika bra som jag kom ihåg det direkt. Dålig service och tråkiga vegetariska rätter, det enda som var bra var sushin. Men men då vet vi det. Efter några intriger kom vi iaf in på Lobby och även det var lite utav en besvikelse. Det var tomt med folk och de körde typ bara 80-tals låtar på ena golvet och det tog ett tag innan "de riktiga" låtarna kom igång. Nått annat som var lite trist var att det bara var jag och Cornelia som dansade...men ja vi hade ju kul iaf och det var ju vi som firade. Men men känns som att vi borde gå ut själva eller med folk som vill dansa nästa gång, men det var sjysst av dom som följde med och stannade kvar iaf :)

Well well nu ska jag fortsätta att lata mig och undra vad det är jag har glömt bort i pluggväg...känns för lugnt, som lugnet före stormen eller nått. I morn blir det clownövningar i skolan och sen kanske skridskor med elin, vi får se :)

Hej hopp på dig!


Kommentarer
Postat av: kajsa.

härlig blogg..!



missa inte min!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback