I lekens värld

Pappa du är gullig du :) Nej det kanske inte är nått fel på mig. Har väl bara haft för mycket drama (en lektion när jag skrev förra inlägget men det var så längesen så sinnet fick väl en chock) som jag antar har gjort att min kreativa port öppnades och jag kände för att bara ösa ur mig massa saker :P Det är också i princip vad den här dramakursen verkar gå ut på, att skriva massa reflektioner och analyser om sig själv och om konst och massa andra flummiga saker, men det gillar jag :)

Idag hade jag min andra lektion (nej mina estetlärare kallar det faktiskt inte för seminarium, för det är det ju inte heller) som handlade om berättande. Jag pratade mycket om min farmor som berättat mycket för mig när jag var liten och även lekt mycket med mig. En övning gick ut på att vi i grupper om tre fick hitta på en liten historia genom att en i gruppen hittade på en miljö, en annan en karaktär och den tredje en handling utan att prata med varandra. Ja ni kan ju tänka hur flummigt det blev :P Sen skulle vi spela upp alltihop och då fick vi flumma på ännu mer. Men det var häftigt att se vilka historier som kom fram ur alla grupper på så kort tid.

Well well åkte iaf till liljeholmen och lunchade med mina vänner (som jag faktiskt än så länge har kvar) vilket var trevligt. De flesta av oss ska ses på lördag också :)

Men men nu ska jag läsa o skriva lite till ur "I lekens värld" som faktiskt är en intressant bok, äntligen efter all denna torra och tråkiga pedagogik!

Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback