Vad ska jag göra när jag blir stor?

Jag är ambivalent och förvirrad. Jag vet inte om jag har valt rätt utbildning, dels för att jag kanske inte kommer få några jobb på den, dels för att den är så lång och dels för att jag kanske inte ens vill blir lärare...Just nu känns det som att jag gör det här bara för att alla andra tycker att det verkar bra och för att jag redan har börjat och inte vet vad jag ska göra annars...Detta låter säkert som ett enda stort i-landsproblem. Stackars kvinna, hon kan inte bestämma sig för vad hon ska göra! Folk i andra länder går förmodligen över lik för att ens få gå i skolan. Jag kanske är bortskämd men i min lilla värld, som kanske inte är så händelserik, så är det här ett stort problem. Jag känner att jag bara vill tänka och tänka men jag tror inte jag får ut något utav det. Jag tror jag måste köra uteslutningsmetoden och prova för att sedan välja bort det som inte var kul. Men det är ju ganska svårt, och dyrt, att prova massa utbildningar för att bara prova om det kan vara nått för mig. Man kan ju inte liksom testa att vara läkare för en dag. Iof kan jag väl prova jobba som vårdbiträde eller nått men jag vet inte...Orkar inte, kan inte nån bara bestämma åt mig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback