Egoistiska tankar...

Tänk om man hade ett rum till i lägenheten, eller kanske till och med två, som man kunde inreda som man ville. Tänk om man kunde åka utomlands varje år utan att det svider i plånboken. Tänk om man kunde handla nya kläder varje säsong utan att bli ruinerad. Tänk om man slapp ta av sparpengarna hela tiden och istället kunde lägga till pengar på sparkontot...för många är det en självklarhet...för mig är det drömmar...kanske får jag skylla mig själv? Kanske är det bara i-landsproblem, jag klarar mig ju faktiskt bra, jag svälter inte till skillnad från de i u-länderna...jag kanske borde skämmas för att jag önskar mig de här materiella sakerna när andra önskar sig mat på bordet utan att deras önskningar går i uppfyllelse...men allting är ju faktiskt relativt och jag är inte mer än en människa...

Kommentarer
Postat av: pappa o mamma

mycket kloka ord

2011-09-07 @ 10:35:34
Postat av: Anna

Tack :)

2011-09-09 @ 10:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback